onsdag 10 december 2008

Shopping !


Under helgen som var så besökte jag & dottern Melina kyrkbyn.
Vi skulle till julmarknaden som alltid brukar
sprida en sådan härlig julstämning,
oxå skulle vi hälsa på hos Maud !!!

Vad blev det för inköp då?
Jo, det blev...
... Zinkhus, i två olika storlekar!
Nu så önskar jag mig ett jättestort zink hus!
Kanske tomten får komma med ett *hiihi*



... siffror i porslin, dessa skall monteras fast på byrån i sovrummet!



... oxå dessa charmiga Engelska vintage barn blev mina!
Dessa får sprida lite julglädje i vårt kök.



Ragg sockor & långkalsonger är mina bästa vänner så här års...
Det kalla, härliga vädret -20 grader fortsätter...

I kväll blir det Lucia på skolan!

Kramis
//Siv

35 kommentarer:

Kerstin sa...

Ååå, så fine sinkhus. Kjempefine ting du har kjøpt.
Kos deg i vinterværet.
Klem fra Kerstin

annashusidingtuna sa...

Vilka rara inköp du har gjort!
Gillade alltihopa!!!!!!!!!!!!!
Hoppas att du får det stora zinkhuset i julklapp så du får till din by.
Jag önskar mig också zinkhus i julklapp.....
Kram Anna

No.15 sa...

Zinkhus...bara så fint! Jag säger som de andra.. jag vill ha ett också! Hoppas på tomten ;0)
Ha en fin dag!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Go morron min favvis Siv!!

ååå så underbara inköp.....zinkhus står högt upp p min lista till tomten oxå....hihihihi...hoppas hoppas....

så mysigt det låter med raggsockar å långfillsingar....å en sprakande brasa kan jag oxå tänka mig.En stor kopp varm choklad osv...MYSFAKTOR 10...*LER*

Härligt med lussetåg på skolan.
Vi ska på julfest nästa vecka...längtar!

Nu ska här virkas DRUmMERBOYS...*LER*
Kramizzz i massvis!
Nilla

Vardagslycka sa...

Vilka fina hus du har köpt! Jag vill också ha några stycken, vet bara inte var de ska stå...
Det låter som ni har riktigt vinterväder, här ligger det bara runt noll mest hela tiden men inatt har det kommit några små vita fjun på backen.
Ha det så gott!
Kram, Carina

Anonym sa...

Vilka härliga saker du köpt in. Nu håller jag på att sticka mina FÖRSTA raggsockor..det liknar sockor i allafall men när den första är klar ska man ju sticka en till...

Kramar @nette

Karin Lindström sa...

Hej Siv!
Så fina de är husen, och allt det andra också. Har ni 20 minus!!! Idag har det kommit ett litet tunnt täcke hos oss. Det är nog i alla fall 1 minus här!! Jag längtar efter snö och lite ljus nu!

Ha en bra och kreativ vecka!

Varmaste kramarna
Karin

::fina:: sa...

Åh så vackra saker du handlat, Siv! Vintagebarnen var ju helt underbara. Jag köpte en sådan ängel i kartong åt min mamma en gång, den hänger hon alltid på glasdörrarna till verandan till jul och det är så vackert.
Hoppas du får en fin dag!
Kram, Josefine

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fina saker du köpte..
Du...det där jätte stora huset har vi..jag har ett själv hemma nu, det är sååå fint ! hela 83 cm högt..Vill du ha ett så får du spechal price ( om det hämtas i butiken..)...only for you..fniss..
ha det nu så bra och mys i ditt underbara hus..
Kraam Anette

Lallis - liv och leverne sa...

FIiiiina zinkhus:)
kram Lallis

Smultronstället sa...

OOO jaa de e såå fina dedär husen, har just införskaffat ett men visst vore det kul att ha ett stort åxå.

Oj vilken vinter ni har, härligt:-)
här snöar och regnar det omvartannat,trist. Jag vill ha riktig vinter.

Ha det gott Kram M

Anonym sa...

Väldigt fina inköp! Visst är det konstigt att man inte tröttnar på zinkhusen som syns överallt....tvärtom tycker jag som flörtar med tomten för att få åtminstone ett litet ;D

Ha det gott!/Tina

vardagsvitt sa...

Vilka fina saker! Jag har oxå tittat lite extra noga på de där porslins-siffrorna vet inte var jag ska ha dem men de var hiskeligt fina så din byrå blir säkert hur fin som helst!
Ha det bra i kylan "Brrrrr"
Kram Marith

vardagsvitt sa...

Tack snälla....
Jag såg att hon hade dessa söta kulor men då hade jag redan beställt dem och de var kanske tur om de tog slut så fort!
Hemma med Snorkråkan Anton och har det MYCKET långtråkigt!
Har ingen pysslar lust alls......
Kram Marith

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Ja vilka fina köp du gjort. Det större zinkhuset har jag också.
Idag är en bättre dag för mig än igår. Mitt i min influensa slog den fruktade vinter-kräk-sjukan till.
Och jag lovar, den är lika HEMSK som det sägs. Vi föll som furor allihopa.
Ja jag trodde faktiskt min sista stund var kommen...Men idag är en ny dag :)

Kram Viveka

Hemtrevligt sa...

Halloj!
Här inne var det mysigt och vilka fina siffror du har =)

Gårdsromantik sa...

Du tar då verkligen vackra bilder!
Måntro om man kan få låna dem om man frågar riktigt snällt!

SNÄLLA!

Va roligt att du är nöjd...och gissa om jag ser fram emot tv inslaget på Tisdag.

Jag kikade på det hos Birgitta idag - vilken bra idé!

Hoppas Tomten tycker att du varit en riktigt snäll Sivan!

För det tycker jag!

Kramis Maud

Jenny Oak Fae sa...

SUPERFINA saker du shoppat!!!

: )

Kram, Jenny

<3

Viola sa...

Jodå, jag känner nog igen Mauds vackra saker, hon har så mycket fint i sin butik och jag ha skickat efter en del, vi gör våran byteshandel, hoppas allt är väl där uppe i det vintriga landskapet, här har vi just nu snöblandat regn, men givetvis kommer det inte att ligga kvar, kram

Heidi-anitha sa...

Kjempelekkert! jeg har også gått til ansakaffelse av et fint zinkhus i fra Walther &co... så enkelt, men så koselig det blir!

Har dere - 20 grader? ojj, så kaldt! Her er det minus 3 grader, og jeg er så fornøyd med det, for da komemr iallefall litt frost på trærne og på bakken, da vi ikke har snø...


Håper alt er bra med deg og dine... Håper nissen kommer med en kjempepakke til deg i år.. kanskje zinkhs ja- det fortjener du nok.

Varme klemmer til deg i det kalde Sverige...fra White vintage

Unknown sa...

Jättefina saker du har köpt!! jag vill också ha de där fina zinkhusen...mmmm

Såg att din make har samma namn som min. Det är inte så många som heter Örjan...

Ha det gott, kram Pia

Sara sa...

Zinkhusen är så fina, kan tänka mig att de lyser vackert.
Kram Sara

Helen sa...

Zinkhusen är så himla fina!!

Annika sa...

Så mysigt med Lucia, vi var själva på Linneas julfest i går, dom hade ett julspel där Linnà var en Luv fè.
Vilka fina saker du köpt.
Du har något att hämta hos mig om du vill.
Ha en bra kväll.
Kram Annika

Jenny Oak Fae sa...

TACK snälla du..!

: )

Kram, Jenny

<3

LillaFlisan sa...

Vilka vackra härliga bilder du bjuder på i din fina blogg!
Och många vackra saker har hon, Maude...

(Såg att ni har minus 11 grader i Luleå!!!
Det är ju VINTER!!

Lyllos er!)

Kram

Flisan

Hanna sa...

Hej Siv!
Vilka fina grejer du köpt!
Lägger till zinkhus på min önskelista med :D

Länkar till dig på min blogglista, hoppas det e ok?

Kramar/Hanna

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Lite avis är jag bra allt. Jag skulle oxå vilja besöka kyrkbyn.Lite långt bara... Vilket fint inköp du gjorde. Ha det gott. Kram C

Marie sa...

Så mycket fint som fick följa med dig hem, gillar alltihopa! Zinkhusen är underbara, hoppas du får ett jättestort av tomten!!!!

Oj, har ni sååå kallt. Här är det nollgradigt, men idag föll det iallafall några snöflingor.

Ha det bra!
Kramar Marie

vitating sa...

Såå fina inköp! Zinkhusen är verkligen fina :-) Åhh så mysigt med lucia! Vi ska ha lucia på måndag på mitt jobb, jag är förskollärare. Det är såå gulligt med de där små som knappast sjunger, vänder det elektriska ljuset upp o ner osv. Hoppas ni får en mysig lucia stund med lite lussefika efteråt kanske! Imorse vaknade vi till ett litet lager av snö så barnen o jag har försökt oss på snögubbe o dragit dem på pulka i trädgården. Fast bara 0.5 grader.
Kramar Maria

hemtrevnad marie sa...

Vilka rara vinterbarn!!
köpte ett par ifjol och kan inte hitta dom...:(
Ja, ni har det verkligen kallt!!
hoppas ni haft en trevlig "lussekväll"
kramis

Lilla huset på prärien sa...

Vilka fina zinkhus du köpt! Och den lilla skärbrädan, ursöt. Tänkte förresten på dig igår när jag var på loppis - där fanns det ett örngott med broderat "Siv" på! Gulligt :)

Kram Jenny

annashusidingtuna sa...

Jag brukar inte hinna med att se alla de programen som jag räknade upp i utmaningen, men ngt av dem hinns med vissa veckor och då uppskattar dem enormt mycket!
Kram Anna

linnea-maria sa...

Vilka söta prylar!!! /linnea-maria

Weisser Traum sa...

hallo dein blog ist ja sooooooo bezaubernd schön. grüässli daniela