tisdag 20 oktober 2009

Ledig dag...

... har jag idag - så då passar det bra att skriva en hälsning
till alla mina kära bloggare som undrar vart jag tagit vägen?
Ibland räcker inte tiden till - helt enkelt.

Idag sitter jag här hemma med en varm kopp te & tända ljus.
Barnen är i skolan & kära maken på arbetet.
Mina tankar går till december, julen & all dess
underbara tid tillsammans.




Helgen som var, tillbringade jag på arbetet...
Kära maken budade hem två auktioner från tradera
- givetvis med TYDLIGA direktiv från mig *blink*
dessa underbara ting går i julen´s tecken...

Ha det gott alla...



22 kommentarer:

Hanna sa...

Härligt med ledig dag!
Åh, den där boken har jag inte än... vill ha :)

Ha en skön dag!
Kram Hanna

Västbacken sa...

Ha en riktigt härlig dag.
Nu ska jag till butiken och fixa. Har tagit en extra ledig dag idag.

Kramis

LantlivsAnette sa...

Wiiieeee, vad roligt med ett nytt inlägg från dig..tänk att jag vet vad du budade hem..hii..hii..
Visst längtar man till Julen nu..!!
ha en fin ledig dag
Kraaam Anette

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej på dej gulliga Siv!

Roligt att se ett livstecken från dej.
Skönt med en alldeles egen ledig dag...passa på att njuta nu!

Vilken gullig make som vet vad frun vill ha...hihihihihi...

Hoppas att allt är bra med dej!

kramizz nilla

porträttmålaren sa...

Hej Siv!

Jag vill hälsa dig
hjärtligt välkommen
över till min nya blogg
som jag introducerar idag;
Ljus, färger och friska dofter!

Vi ses!
/Olga

Anonym sa...

Så härligt att se och höra att du lever och har det bra.
Nu är det dags att börja planera för julen, roligt!

Önskar dig en skön vecka
Kram Pernilla

Grodmamman sa...

Skönt med en ledig dag!
Kul att höra ifrån dig!:)
Kram

Christina Niska Andersson sa...

Hej vännen!

Vad skönt med ledig dag...det har jag också haft. Vi håller ju som bekant på med tapetsering av hela huset, två rum är helt klara. Nu håller vi på i köket....idag har jag målat om en hylla i köket samt börjat torka och städa alla skåp, rensar också...vill ju ha lite nyheter..hihi. Det är stökigt...men det hör ju till när man fixar och donar, men härligt när allt blir klart....
Hoppas att Vi snart kan träffas....
Hälsa hela familjen.....

Kramis
Christina
christina_niska@hotmail.com

Viola sa...

Vad skönt med en egen dag...:) och vad härligt att få höra av dig igen, kram

Anonym sa...

Hej!

Åhh vilken mysig blogg du har... jätte fina saker!
/Jessica

Viveka i Bläckhornet sa...

Härligt att höra ifrån dig igen!

Var det boken du budade på? Jag har också budat hem tre saker på Tradera i veckan.

Kram Viveka

Hjortgården sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hjortgården sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Hallå Sivan!!!

5:e försöket att kommentera hihi! Jag sitter och lägger in varor på löpande band och nu tjuter det i öronen - behöver nog en ny fläkt till datorn :-)och loggar in fel hela tiden när jag skall komentera hos dig!

Åh vad spännande - vad har nu Örjan på gång!!!!

Det var så kul att ses!...men menar du att de har blivit krassliga - hoppas att det går snabbt över - proppa i dem en massa c-vitamin.

Ps! Brukar du läsa Tove nån gång? ;-)

Kramis Maud

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad kul att höra från dig, Siv!
Visst är man sugen på att kika i alla inspirationstidningar och böcker om julen. Härligt med en ledig dag en vardag.
Kram Susanne

Vända blad sa...

Hej, kul att du är på G igen ;)
Ja nu börjar snart den mysigaste tiden på året, jag längtar redan! Kanske är man knäpp, kanske inte...
Låter spännande med dina inköp, du visar väl sen vad det blev?
Kram Maria

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen jag har verkligen saknat dig hoppas du kommer tillbaka på riktigt vet inte hur många gånger jag kikat in till dig.Men förstår att ibland räcker inte tiden till för detta bloggande.Hoppas allt är bra med dig. Tyvärr är tomten redan slut men jag har gjort en kompletering och hoppas att det kommer med nästa order från Maileg.
Kram Theres

Hanna sa...

Tack för att jag fick titta in.
Fin hylla.
Hanna

C De-sign sa...

Hej Jag håller med dig man hinner inte allt man vill... tiden rusar fram och snart har vi julen här! ÖNSKAR DIG EN FIN HÖSTVECKA!Kram fr C

Gårdsromantik sa...

Godafton Sivan!

Idag var vi och tog vaccin hela familjen - attans vad jag har ont i armen.

Vad tråkigt att ni är sjuka i omgångar - hoppas ni snart är friska.

Är så nyfiken att se din vinst.

Var du på loppisen föresten - jag glmde helt bort den i sista stund!!!!

Kram Maud

Olga sa...

Låter gott att sitta i sin ensamhet med en kopp te och drömma en stund!


Kramis tillbaks till dig, Siv!
/Olga (porträttmålaren)

vardagsvitt sa...

Halloj Siv
Så kul att du tittade in till mig!
Vet ju att det är din bästa tid som är på intågande så kanske vi blir bjudna på lite julinspiration snart!
Kram Marith