fredag 25 juli 2008

Nu torkar vi oxå tvätten...

...Hjärtligt Tack Carina för all inspiration & information!
Här är vår variant av torkställningen.
Längst upp har vi monterat dit en extra förstärkning...jag blir irri om det icke står rakt!
Nu på morgonkvisten har jag ej tvättat
jag gick direkt till linneförrådet för att ta fram lite "nytvättat *fniss*"


...Gjuta i betong & närbild på lilla snickarglädjen!


Örjan är verkligen en klippa som släpper allt han har i sina händer,
allt för att tillfredställa mig!
Idag skall jag sy igen! Har idkat byteshandel med tre av mina kära
bloggvänner Carina, Marie & Maud. Vad jag får av dessa får Ni se en annan dag...
Kramis alla!
//Siv

28 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Verkligen fint!!
Själv hoppas jag min gube bygger en av gamla hässjestörar till mig...vi får väl se....
Älskade din svarta portmonäväska sååå fin!!
kramis

sabina sa...

Den ser jättefin ut! En sån skulle jag också vilja ha!! Spännande med byteshandel...

Mjuka sa...

Vilken dröm!!Just nu har vi bara en liten lott till trädgård, så det skulle bli trångt. Verkligen fin!!
kramar M

Anonym sa...

Så härlig torkställnig en sån vill jag oxå ha, just nu har jag min tvätt upphängd mellan flera stora lärkträd, gillar det oxå det ser så gammeldags och romantiskt ut.

Gillar även din söta portmonä som du visar i förra inlägget, jag har listat ut vem som ska få den*ler*

ha det mysigt nu du och din "kompis" själv ska jag ut i solen och "steka" mej lite.

Kram Pernilla

ängeln i vitt sa...

Fy fasen vad glad jag är att kunna bidra med nånting. Hälsa Örjan att han är en klippa som tog sig tid att klura på min invecklade beskrivning. Smart lösning med " plinten" rätt över. Igår när jag tog ner tvätten så var linorna jätteslaka. Jag försökte spänna dom men det knakade i fogarna :-) Nä, nu blir det en plint tvärs över haha.


Vad tar du för den lilla svarta
där på bilden?..tralala :-) eller ev byteshandel (isf vad önskas då )

Snart är tallrikshyllan klar..jippi..

Nä, nu ska jag ut på Blocket och kolla och om det finns nåt månbord till mig :-)

Ha det bäst
Kram Carina

LantlivsAnette sa...

Åhh har du en sån nu !! jag såg den i tidningen..en sån vill jag också ha...men jag har inte en karl som släpper allt och bygger åt mig..hmmm, den tiden är förbi ;)
Lyllos dig...det är så mycket roligare att hänga tvätten på nåt snyggt,också blir det ju som en prydnad i trädgården..
Kram Anette

Änglahem sa...

Åhhhh....vad fin den blev!! OCH vad det gick snabbt!!! Snäll gube du har!

Ha en skön helg!!
Kram, Ulrika

Jenny Oak Fae sa...

Torkställningen är ju bara SÅ fin !!!

Ha det gott!

Trevlig helg, kram Jenny

<3

Lilla huset på prärien sa...

Oj oj oj så vacker! Den är finare än min från Brabrantia minsann :) En sådan skulle man ju haft i trädgården...

Idag har jag i alla fall varit iväg och köpt två rosor och lite rosjord som jag ska plantera på framsidan av huset. Det får jag vara nöjd med.

Kram Jenny

Mer av allt sa...

Det var den finaste torkställning jag sett! Jättegullig! Undrar om jag kan locka min man att få till en sådan...

Jättefin svart väska du sytt åt den "hemliga" personen!

Gårdsromantik sa...

Men vilken underbar tvättställning. En sån vill jag ju också ha!
Har sparat din bild för framtida behov. Man blir riktigt hagalen när man kikar in hos dig.

Kram Maud

Elzie sa...

Ännu en fin torkställning. Jag gillar dom skarpt, men gubben tyckte dom tog för stor plats *s*. Klart har man 1000 kvm tomt så får man ju inte plats med en sån!!!
Hoppas ni får en skön helg.
KRam Elzie

Unknown sa...

OOOh jag är oxå så sugen på att göra en sådan!! =) Va nyfiken jag blir på att få se ditt pyssel!! Det ser jag fram emot..Ha en härlig helg i solen!! kramar Malin

My Lovely Things sa...

Hej!!
men åh vad fin den är..vi ska göra en sån med..när vet jag ej..men helst innan den gamla haverar..

ha det så bra..
kram anna

Livet och träning sa...

Vilken härlig torkställning,jag har sett fler liknande runt på andra bloggar,jag och min man satt faktiskt och pratade om en sådan idag ,(hoppas).
Du syr underbart fint, portmonäväskan är sååå jätte fin..
Kram ylva..

Cicci sa...

Så fint och funktionellt. Jag vill också ha.

junhe sa...

men vilka fina doftpåsar med lavendel du gör!!! är de till salu?

ha en bra helg/ junhe

A home far away sa...

Den är verkligen superfin, mycket trevligare att hänga tvätt nu:-)

Kram från Singapore

Färjtorp sa...

Jättefin torkställning, en sån skulle man ju vilja ha.... =)

Kram Johanna

Grodmamman sa...

Mycket snyggare än min torkvinda i aluminium!:) Här skulle vi dock inte få plats med något annat än den vi har, tyvärr!
Kram

Millas hem sa...

Den där torkställningen får gå under namnet prydnad i trägården!
Bedårande!
Krma Camilla

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Ååååhhh!!! Hej o hå vad fort det gick!!! Så fiiiin den blev! Erkänner att jag är superavis...
Hur skulle jag INTE kunna vara det?? ;o)
Håll hårt i maken din! Verkar vara en pärla! //Linda

vitating sa...

Hej sveks vännen!
Men såååå fin torkställningen blev, jag såg att Carina hade gjort en o att du skrev att ni var på gång o göra en, kul! Jag har skyltat med den framför sambon massor oxå, han har inte riktigt antigit utmaningen ännu, trots att han är snickare! Var det inte svårt att göra snickarglädjen??? Och vilken underbar portmonä väska du gjort, anar vem den lyckliga är som ska få den fina! Du är en stor inspirationskälla, tack sötis!!

Kram Maria

Elzie sa...

Hej du! Nublu är en webshop som har fina saker. www.nublu.se är adressen. Tyvärr har ho ninte salt- och pepparkaren kvar men dom finns på Me and my home.
Ha en skön söndag.
Kram Elzie

Elzie sa...

You're welcome *s*.

faster atta sa...

MEN så fint!!! Nu vet jag vad maken ska få bygga nästa semester... ti-hi...

Marie sa...

Torkställningen är helt ljuvlig! Vill också ha!!!!!

Idag har jag skickat ditt paket, så förhoppningsvis har du det kanske på tisdag!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken supersnygg torkställning!!!! Mari.