måndag 26 januari 2009

Datorn...

... är på lagning, både hårddisk & modekort måste bytas!
I helgen passade jag på att låna en dator från
min kära syster, syrran hade en laptop - liggandes...
vilken tur för mig va, Tack Syrran !!

Några dagar utan en fungerande dator, då har jag bläddrat extra mycket i inredningstidningar för att på så sätt hämta inspiration! Till detta blev det en massa tända ljus & en härlig varm kopp te :)

Plättar i luften...


Hjärtligt Tack alla mina kära bloggvänner för Era härliga kommentarer... jag har Nu läst alla & skall under dagen tassa omkring till Er för att kika vad Ni har haft för Er... säkert finner jag ännu mera inspiration!

Sköt om Er kära bloggisar
Kramis
//Siv

52 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron Siv !!
Du, plättar i luften är ju också en blogg blomma..hii..hii..eller hur ?
Den är sååå otroligt vacker, skir och luftig. Jag måste köpa några idag jag också..
Vilken tur att du får låna en dator, man blir ju tokig utan en...
Ha det gott Kraam Anette

annashusidingtuna sa...

Det är alltid tråkigt när datorer krånglar en sån tur att du kunde låna en av din syster.
Det lät mysigt med tända ljus och läsandet av tidningar.
Plättar i luften är så fint!
Kram Anna

Gårdsromantik sa...

Nämen Siv!

Är du också på G - Så skönt att du fick låna laptoppen!

Plättar i luften har jag en stackare i makens bibliotek - hjärtan på tråd är jag så sugen på men har inte ramlat på någon ännu - - jag är urusel på blommor.

Du missade mitt efterlängtade tassbadkar - jag la in en bild just när du var in - är så sugen på ett - superbilligt - men lite fjuttigt.

Snart är magasinet hemma - det har fastnat på en terminal :-(

Kramis Maud

Vardagslycka sa...

Vilken tur att du har fått låna en dator, det är inte kul när de slutar fungera!
Plättar i luften är en stor favorit här hemma tillsammans med hjärtan på tråd, så lättskötta och fina!
Ha en fin dag!
Kram, Carina

Anonym sa...

Vilken tur att du får låna en dator under tiden din är hos doktorn...
Vackra bilder (som vanligt!) hihi

Kram Pernilla

Mia sa...

Vilken snäll syster du har och vad härligt att du är här igen.

Jag kan bara tänka mig vilken katastrof det skulle kännas som om min dator la av. Visserligen har jag en stationär också men allt som finns i datorn, program, bilder osv. Tar för säkerhets skull backup då och då men nu var det ett tag sedan. Ska nog ta och göra en igen.

Ha en riktigt skön vecka!
Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Va fint du hade satt ihop där med krukor osv..... Ja inte kan man vara utan dator heller :) Kram

Grodmamman sa...

Tråkigt med datorn, man har ju blivit smått beroende av den!:) Tur att du kunde låna en.
Kram

vitating sa...

Hej!
Åhh så trist med datorn! Turatt du fick låna en, det går ju inte att klara sig utan *fniss* Efter julen köpte jag mig flera plättar i luften, ett måste!
Jag ligger nerbäddade o är sjuk i influensa, hua så dåligt jag mår :-(
Ha det bra!
Kram Maria

linnea-maria sa...

Vad härligt! då har jag en fin tidning att vänta på i postlådan. Plättar i luften och jag är inte riktigt kompisar, den vill ha så mycket vatten...Men den är fin /linnea-maria

Hanna sa...

Ja, tur du fick låna en dator!
Man blir ju, som sagt, tokig utan en :D
Fina bilder! Älskar plättar i luften :)

Ha en bra dag!
Kram Hanna

::fina:: sa...

Hej Siv! Frivilligt eller ej så kan det vara rätt skönt att vara utan datorn ibland. Det är då man märker hur mycket tid man egentligen har ;-) Hoppas dock att ni får tillbaka er, pigg och fräsch snart! Kram, Josefine

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej min kära Siv!

ja du kan tänka att man hann å tänka mycke.Som tur är så är jag inte personen som hetsar upp sig.så allt gick lugnt till.när jag ringde min mor sa hon att de har försökt att ta flera barn på GEKÅs i Ullared.De tar dom in på toa å rakar håret på dom eller färgar håret.Så nu mera så fort ett barn är försvunnet så låser dom dörrarna.Ingen kommer in eller ut.Herregud det är ju inte klokt.Det finns banne mig folk till allt nu för tiden.Snart får man väl låsa fast barnen med handbojer i sin hand när man är ute.Verkar ju inte klokt.

Hoppas verkligen datorn fixar sig snart.Finns inget som är så jobbigt som när inte datorn funkar.

vilken tur att du kan njuta av gamla tidningar undertiden.

ljuvlig bild!

Ha det bäst min sköna!
Kramizzz Nilla

Drömmar och verklighet sa...

Usch så trist med trasig dator och så brukar det ju bli rätt kostsamt också. Du bjuder på så fina bilder varje gång så jag ser fram emot att er dator blir lagad snart
:-) //kram Carina

Handplockat sa...

Hej hopp
jag älskar plättar i luften.. glöm inte att flytta ut dem över sommarn så "toooook växer" de

ha en toppen måndag

Anonym sa...

Det är jobbigt med krånglande datorer. Min slänger bort kommentarer till inlägg stup i ett. Yngste sonen (dataexperten) var hemma i julas och tror att vi har för klen "rauter" till det trådlösa nätverket. Han kommer hem till påsk nästa gång så det är bara att vänta. Alla dessa sladdar ger mig huvudvärk bara jag tittar på dem. Om jag skall koppla ihop dem så orsakar jag nog en explosion eller liknanade.
Kram Mia

Viola sa...

Vilken snäll syster, hur skulle det annars gått, prata om abstinens, usch...murgrönor och plättar det är välan de växter som det finns mest utav i mina hem, här går vi in på andra veckan med regn och grå himmel, gissa om man är låg...ha det gott, kram

Anonym sa...

Tjenare Siv!

Data krångel är aldrig roligt...vilken tur att du fått låna en av din syster...
...måste säga att "plättar i luften" är så otroligt vacker...mysigt att sitta med tidningar och tända ljus.

Ha det gott!

Kramis

Christina

vardagsvitt sa...

Hallå Siv!
Syrror är bra att ha så tur att du fick låna en dator för man får ju som sagt lite abstinens....
Tänk att så söt blomma kan ha så roligt namn... plättar i luften!
Ha det bäst!
Kram Marith

Anonym sa...

Fint steleben du har gjort iordning!

Ha de gott!

//Cissi

Evas sida sa...

Hej! Ja, man kan bli lite beroende av sin dator, känner igen det. En fråga du har plättar i luften i en fin fattigmans vas/glas i inlägget tidigare, var kan jag få tag i ett likadant?
Ha en bra kväll/Eva

Heidi-anitha sa...

Hei Siv:)

Så koselig du hilser på:) Savner deg her inne:) Så bra det blir med ny og frisk pc:) Man blir faktisk avhengig:)

Lantliv er vakkert:) Og en kopp med te er heller ikke dumt:) ...

Ønsker deg en god ny uke, og håper jeg ser deg snart her inne igjen. Du skaper alltid så god stemning og vakre bilder:)

stor klem White vintage

Anonym sa...

Halloj
vad roligt om du kommer förbi...jag jobbar halv dag idag(slutar 13.30)Sen jobbar jag ons, tors men på fredag är jag ledig.

Vi ses kanske ;))
Kram P

Lilla huset på prärien sa...

Vilket vackert stilleben! Tråkigt med datorn. Det är så trist när de strular... man blir så himla irriterad. De ska bara fungera... precis som bilen.

Hoppas allt är bra med dig. Önskar en skön vecka!

Kram Jenny

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hallojsan Siv!
Datorer kan verkligen "stöka" till allt...tänk ändå vad beroende man blivit av dom. Inte då bara gällande bloggandet =) utan för alla tråkiga räkningar mm...

Fint arrangerat med "plättarna"!

Ha det bra!
Kramar Camilla

Skatan sa...

Hej!

Trist med datorn...lycka till önskar jag :O

Ha en fin dag,

Anna

Millygarden sa...

Vilken tur du har som har en snäll syrra som lånar ut sin dator! Jag skulle behöva en syrra som kan låna ut en kamera! För den har min lilla stylist haft i golvet!

Kram Marina

Home No.1 sa...

hej hittade dig via Ingelas och Petras kreativa projekt!
Fin blogg du har !!! och visst kan man bli galen på struliga datorer!
titta gärna in hos mig om du har lust!
Kram från Annica.

vardagsvitt sa...

Men Siv, så tråkigt hoppas verkligen att ni piggnar till.
Hoppas ni kommer er till Tistel de är så trevligt där. Har inte varit in där så jag har lite abstinens för jag är nästan dit varje vecka!
Alltid finns det nåt nytt att kika på!
Ha det bäst!
Kram Marith

Tulipa sa...

Vilken tur att du fick låna dator då! Datorabstinens sätter in snabbt, speciellt när man gillar att surfa runt bland alla härliga bloggar och kolla vad folk har för sig!
En dator får inte krångla, man blir så handfallen då. Men du fick ju läst mycket istället!

Hoppas den kommer hem snart (datorn!).

Kram Mariette

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Det är alltid tråkigt när datorer ska krånglar !!
Vad mysigt medljus och inredningstidningar.
Kram Irene

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vännen det är ju inte roligt med datorer dom ska bara fungera. Plättar i luften är en av mina älsklings blommor. Kram på dig.
Tess

Anonym sa...

Hej, hej hittade in till dig idag, vilken fin sida! Här måste jag kolla runt lite till.

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Siv!

Åhh så jobbigt utan dator. Det är ju en katastrof för oss i bloggvärden :)

Vilken mysstund du haft iallafall.

Kram Viveka

Heidi-anitha sa...

Så fint det blir når dataen blir i orden i gjen:) man blir faktisk helt avhengig av den der...

Du får kose deg med vakre lanliv, og til uken kommer jo nye Vakre hjem...

Håper du har fått fatt på magasinet til Jeanne d arc:) Virkelig spekket med inspirasjon..

Stor varm klem White vintage

Golden&Vitt sa...

Tur för din syrra:) Men det låter som du haft det jätte mysigt fast datorn pajjat, te,ljus och inredningstidningar låter ju för härligt.

Happis blomaffärer har inte förstått sig på att plättar i luften måste man ha *ler* Ska leta vidare annars får jag väl söka i grannlandet hi hi månne vad dom heter där.

Ha en härlig helg/kram annika

Ina sa...

Man kan bli tokig på tekniken ibland, den är bra då den fungerar men annars kan den driva en till vansinne!
Bra att du fick låna en så vi kan njuta av dina vackra bilder!
Kram Ina

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hoppas att du kryar på dig!
Å att du får en otroligt trevlig helg....här fyller äldsta dottern 18 år...så jag har att göra..ler
Kram Irene

Marie sa...

Usch för krånglande datorer!!! Tur att du fick låna av din syster, man får ju lätt abstinens om man får vara utan dator allt för länge.....

Ha en mysig helg!
Kram Marie

LantlivsAnette sa...

Halloj Siv !
Tack snälla du för att du tycker att jag blir fin ikväll..jag sitter här med toning i håret, och lackade naglar...lite nervös är jag allt ändå..
ha en fin helg
Kraam Anette

Evas sida sa...

Hej o tack för din kommentar, jag hade sådan tur i veckan, fick tag i små "glas" i fattigmanssilver, du kan se dem på min blogg. Tack för tipset. Ha en bra lördag/Eva

Evas sida sa...

Hej igen!
Toblerone fonduen var otroligt god, tänkte försöka mig på att göra en själv. Jordgubbar o choklad är inte helt fel.
Trevlig fortsättning på lördagen.

vardagsvitt sa...

Hallå Siv!
Du har en utmaning att hämta hos mig!
Kram Marith

Prinsessan och jag sa...

Oj oj oj vad vi shoppade mer än vi trdde vi skulle göra i gammelstan...Men trevligt hade vi och fler gånger ska vi till Hjortgården! Vad kul det var att se dig "pårikt". Hoppas du snart får din dator... man blir tokig utan när man gjort sig beroende av nätvärlden! På återseende!
/Yvonne

Gårdsromantik sa...

Godafton Siv!

Vad roligt att ni gillade eldshowen!

Nu har jag sovit 4 timmar framför tv:n - kul sällskap för goa gubben - så det blir bara att masa sig i säng...men så kul det varit - vi träffade ju en massa härliga bloggare!

Krya på dig!

Kramis Maud

~~*Pennyshouse*~~ sa...

go morron min kära Siv!

Saknar dig såååå. Hoppas datorn snart är klar....

Önskar oxå dig en underbar helg, eller nja nu är det ju söndag så jag hoppas du haft det bra.Å får en bra å mysig söndag.

mitt projekt är i köksfönstren.Insynsskydd, skomakarlampor blomsterlådor ska det bli.Hoppas bara jag finner lådor som passar.hittade inga igår, men ska iväg en tur till ett annat köpcenter idag.....hoppas på TUR.

Kramiz // Nilla

Martina Andersson sa...

Hej vännen ! kikar in och hoppas att du mår bra och att alla i familjen får en skön söndag Kram Tina

här är gudagott att vara sa...

Hoppas att du får igång din dator.
Plättar i luften är så fina växter.
Haregott!

♥ Pia... sa...

Hej..stackare..utan DATOR...hm..vilken tur det finns tidningar då:)fin bild..plättar är superfina blommor...kram..PIA

Anonym sa...

Vad skönt att ni är på bättringsvägen nu!
Alltid lika jobbigt att vara sjuk, tycker jag.
Japp jag är på jobbet hela dagen på tisdag, kul att träffas!

Kram P

Gårdsromantik sa...

Så konstigt - jag såg minsann att du hade gjort ett nyttinlägg???

Så frustrerande när andra kör med samma tradera knep!!!

Vad roligt att du var så nöjd med eldfesten - jag hann ju inte förbi...men det var kul ändå - det verkar vara många som återkommer nästa år.

Tänk så många man träffade - du är tydligen en riktig kändis i Bloggosfären!:-)

Hoppas du kryar på dig snabbt inge kul med sega förkylningar.

Kramis Maud

Viola sa...

Så trist med kraschad dator, snäll sytsre du har...visst älskar man sina plättar, väntar på alla mina tidningar, får dom ca 3-4 dagar efter vanliga prenumeranter, så är det när man är annonsör och så väntar jag så klart på den stora händelsen, Jeanne dárcs...ha en bra vecka, kram