fredag 9 januari 2009

Vackert med rynkor...

... eller vad tycker Ni ??
Under veckan har jag & symaskinen varit kompisar igen ;)
Runda vackra mormors kuddar med röda monogram har skapats !!
Dessa två ligger i vår soffa & används flitigt, därav alla vackra rynkor *hiihi*



Hela kudden är sydd i ett linnetyg & har ett delat bakstycke...
bakstycket stängts igen med två vackra pärlemor knappar.
Framsidan är sydd efter monogrammets storlek & här
fick jag användning av mina matte kunskaper !!




Vill avsluta veckan som gått med detta inlägg...
Önskar Er alla en härlig helg !!
Kramis
//Siv

46 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Super fina kuddar Siv, du verkar ha bra hand med symaskinen ;)
Hoppas du får en bra helg...Kram Maria

LantlivsAnette sa...

Åhhh Siv !!! Underbara...helt enkelt sagolikt vackra, jag har också sytt den modellen så jag vet hur mycket jobb det ligger bakom..dina är ju helt perfekta, annat är det med mina, jag fick lov att rynka lite även på bakstyckena...hmmm..hur var det nu med 3,14....
Ha det gott
Kraam Anette

chokladblomma sa...

Fina! Och rynkor är vackert!
Ha en bra helg!
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det är faktiskt en bild tagen på Kvänums kök... Tyvärr kan jag inte säga vart den finns att köpa =)
Den är jätte fin..
Kram

Stina sa...

Hej...vilka fina kuddar du sytt.
Min skapandelust är puts väck för tillfället, hoppas jag får tillbaka den nu när vi går mot ljusare tider.

Kram Stina

Grodmamman sa...

Så fina kuddar! Har några gånger också funderat på att sy sådana kuddar, men inbillar mig att jag inte skulle klara av det!:) Har du något bra mönster?;)
Kram

Villa Carl Larsson sa...

Jisses vad du har varit duktig. Imponerande! Jag syr bara simpla grejer.. typ raksöm *fniss* Men det är ju alltid nåt det med. Önskar jag också kunde sy så vackra kuddar. Har du gjort broderierna själv? Fantastiskt!!

Kram

Viola sa...

Ljuvliga kuddar, hoppas du tar beställningar för då beställar jag på direkten 2 st....skulle passa perfekt i mitt nya vita rum, hoppas ni får en skön helg, kramar

Liten Bod sa...

Fantastiska kuddar! Precis sådana skulle jag också vilja ge mig på, men både mor och hennes granne menar att det är pest att sy sådana. Jag har några olika beskrivningar, men begriper dem inte... Skit bakom spakarna helt klart! Kram, Tina

Anonym sa...

Tjenare!

Vilka fina kuddar...är det till dig man ska lämna in när man vill ha något sytt?
När jag ska sy brukar jag och symaskinen ofta bli ovänner....en vacker dag tror jag att den ligger på snön/gräsmattan..åtminstone så är jag rädd för det..hihi.

Ha det så bra i helgen!..själv ska man jobba....

Kramis Christina

Liten Bod sa...

På tal om rynkor, har du sett ICAs nya TV-reklam? Hysteriskt kul :))) Kram, Tina

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men va otroligt fina kuddar du gjort, jag undrar om de är på gr av rynkorna de kallas mormorskuddar... Håller med om reklamen "soltorkade tomater" helt underbar...
Kram Linda

färg o form sa...

Vilka superduper vackra kuddar, oj så duktig du är. Må gott Hannah

Sara sa...

Hejsan

Åh så fina! Önskar dig en härlig helg.
Kram Sara

Evas sida sa...

Ja, rynkor verkar vara på modet igen.
Ha en bra helg.

Anonym sa...

Vilka fina kuddar. Du är jätteduktig vid symaskinen verkar det som. Rynkor är snyggt, både på kuddar och människor. Du har väl sett Stig i ICA-reklamen?
Ha en skön helg hälsar Mia.

Gårdsromantik sa...

Så skicklig du är med symaskinen Siv!
Men du har ju en bra syutbildning.
Förstår att du måste ha gjort en massa beräkningar - jag är imponerad!
Köpte du den fina stegen du visade?
Nu blev jag också så sugen på stegar - har sett en hos en dansk firma - skall kolla efter de på mässan.

Kramis Maud

Gårdsromantik sa...

Va!

Nu måste ju jag förbi Hoven droven!

En trappa - du är för härlig.

Den måste du bara visa.

Imorgon hämtar jag bordet hos grannen - skall bli så kul att få in skrivbordet i makens bibliotek - så man har åtminstone ett rum nästan klart.

Kramis Maud

Vita hjärtan sa...

Åh, vilka söta kuddar du sytt! Verkar knepiga att få till, dina var verkligen fina.

Ha en bra helg!
Kram Annemari

Mamma C sa...

Symaskinen och du gillar verkligen varandra det sysns. Jättefina kuddar du sytt. Ha en skön helg du med.
Kram Mamma C

Anonym sa...

vackra kuddar :)

//Sara

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Om det där resultatet illustrerar rynkor så tycker jag om det helskarpt. Men om det är i ansiktet...ja då ligger rynkor längre ner på min tyckaomlista.
Hoppas att din helg blir bra. Kram

Golden&Vitt sa...

Åhh så vackra, jag lyfter på hatten till er alla som kan sy.

Ha en mysig helg/annika

Willewira sa...

Vilka underbara kuddar!! Superfina!!

Nu blev jag sååå sugen på att sy!!
Och att brodera...

Önskar dig en skön helg!
Kram Willewira

Heidi-anitha sa...

Jeg blir helt stum jeg Siv... Er du virkelig så begavet med dine hender du.. tenk for en gave du har fått å kunne sy og lage noe så vakkert..

Putene er de vakreste jeg har sett..

Lager du for salg?

Håper du vil få mye glede av dem, og at de kmmer ti å stå på et sted i huset ditt hvor alle kan få et lite glimt av dem...

Ønsker deg alt godt i helgen..
Nyt vinterdagene.. Snart er vi gang igen med påske eggene.. Da er det våååår!


Det går så fort!

stooor klem White vintage....

Eddan sa...

Åh vilka fina kuddar. Jag inser mer och mer att jag verkligen måste lära mig att sy. Gillar att brodera och har tänkt sätta igång och brodera lite monogram här framöver. Har en trearmad golvlampa som jag köpt på Blocket som jag tänke sy nya skärmar med brodyr till.

Trevlig helg!

Kram från Anette

My Lovely Things sa...

otroligt vackera kuddar..
får nog be min mamma om hjälp..såna vill ja ha med..
ha det så gott..

kram anna

Anonym sa...

Jag säger bara.....
SÅ SNYGGA DOM ÄR!
Kram Pernilla

Evas sida sa...

Tack för din kommentar. Jag tyckte också väldigt mycket om kronan.
Det är synd att ledigheten gå över så snabbt. Har blivit så inspirerad av din blogg. Välkommen tillbaka.

Drömmar och verklighet sa...

Åhh... vilka fina kuddar du gjort Du och symaskinen verkar triva riktigt bra tillsammans. Måste säga att du är en riktigt duktig dam med många strängar på din lyra. Ha en trevlig helg/Kram Carina

Syster vit sa...

Vilka underbara kuddar du gjort. Är väldigt svag för monogram.
Kram
Marina

Annika sa...

Vilka ljuvliga kuddar du sytt.:)
Kram Annika

Kerstin sa...

Fina kuddar! Kanske något för mig att fundera på kring årsskiftet 2012-2013 när jag är färdig med gardinerna som pågår just nu =)

Fina var de iaf, kuddarna alltså!

Kramar Kerstin

Mer av allt sa...

Jättefina kuddar! Som ett smycke i soffan.

Trevlig helg och kramar från mig!

vit och pastell sa...

Jättefina kuddar. Ja visst rynkor är fint eller de blir ju skrynkligt direkt i soffan så det är väl bara att gilla läget, fniss!

Kramis/Maria

här är gudagott att vara sa...

Så fina kuddar!
Rynkor ja jag skrattar,,,, tänkte på ica reklamen först.Haregott!

Lallis - liv och leverne sa...

Jaaa, Siv. Jag nnjuer av att se dem.Jättefina är kuddarna:)
Kram Lallis

♥ Pia... sa...

ja jäddrar så fina kuddar..skulle allt vilja prova på nåt sånt..men jag hinner inte göra allt sånt där pyssel som dyker upp..man skulle va pensionär tror jag..fast de har ännu mer bråttom..iallafall om man ser mina föräldrar:)..,,må såå gott..PIA

Vita små hjärtan sa...

Å va fint, va duktig du är. Fin blogg. Jag har precis skaffat mig en. Ha de gott.../Agnetha

Två systrar sa...

;-) är det du eller kudden som har rynkor;-)) Jättefina är de i alla fall, önskar att jag C kunde sy, men det får M sköta!! Så härligt att titta in hos dig jämt!! Kram C&M

Martina Andersson sa...

Hej hej

kikar in här igen och beundrar ditt underbara hem och blogg!

Hoppas att din helg varit skön och rogivande ? Kram Tina

LOPPISLIV sa...

Hej Siv! Himmel vilka vackra kuddar, så fint med rött monogram mot det vita och rynkorna till är ju pricken över i:et. Helt ljuvliga skapelser. Syr en del men en sån kudde vete sjutton om jag skulle klara av. Kram Paula

drömmen om vitt sa...

Så otroligt vackra kuddar, du var verkligen vän med symaskinen.
Lotta

Marie sa...

Ljuvligt vackra kuddar, du är fantastiskt duktig på att sy!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

angelhairs.blogspot.com sa...

Å Vad du är duktig och händig...dina kuddar är ju hur fina som helst!! Och vad gäller rynkor...så är de vackra på både kuddar...... och i ett åldrande ansikten.....

Anonym sa...

ja jag tror att de flesta har de röda, då de är vanligast. men vi hade ingen, och då passade jag på att ändå köpa vitt ;) även om de inte syns så bra där i källartrappen :)

stor kram sara